Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Geen toegang
Begin
Hoe zorg je ervoor dat de klant tijdens zijn klantreis op jouw website terecht komt? En hoe kun je zijn/haar beleving verbeteren? Tijdens de ideale klantreis ga je onderzoeken hoe de klant zich beweegt van bewustwording naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit.

De consument van nu oriënteert zich online. Of dit nu voor de volgende vakantie is, een leuk cadeautje of voor het zoeken van een coach, vrijwel alles start met een online zoektocht. En jij als ondernemer wilt daar zichtbaar zijn. En als ze eenmaal op jouw website zijn, wil je natuurlijk dat ze jouw product of dienst afnemen. Maar hoe zorg je er nou voor dat dit dan ook gebeurt? Begin met het proces in kaart brengen. Dat proces heet de customer journey of wel klantreis. En dat is nou precies waar deze module over gaat.

Customer journey betekent letterlijk: de klantreis. Hiermee wordt de reis bedoeld die de consument aflegt wanneer hij/zij jouw dienst of product gaat kopen. Als je de motieven kent achter de klantreis dan kun je de reisbegeleiding aanpassen. Jouw doel is de customer journey van je doelgroep beïnvloeden. Dit moet leiden tot een verandering van gedrag (meer kopen) of houding (positieve indruk). Dit kun je pas bereiken als je je jouw doelgroep hebt geïnformeerd over de optimalisatie (kennisverandering).

People will forget what you said. People will forget what you did. But people will never forget how you made them feel.
Maya Angelou

Amerikaans schrijver, dichter, zangeres, danseres, burgerrechtenactivist en hoogleraar amerikanistiek